[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
» Forum Gezgini ... Üye Ol / Giris Yap
FORUM.PATICIK.COM
[ FORUM ANASAYFA ]  
Sikayet

Bu mesaji sikayet etmek istediginizden emin misiniz?

Bu mesaji neden rapor ettiginizle ilgili bir açiklama girebilirsiniz. Bu islem yöneticilerin mesajin neden sikayet edildigini anlamasini yardimci olacaktir.




Call to Arms : DFUW
Gönderen Kisi:: bingildak

2011'den sonra bir daha call to arms ile karşı karşıyayız. Başlığın amacı önceden DF oynamışlara değişikliklerle ilgili bilgi vermek ve hiç bilgisi olmayanlara kısaca tanıtmak.

ilk olarak darkfall ile ilgili bilgi vermeden önce aventurine ile ilgili bilgi vermek istiyorum. aventurine oyunun yapımcıları, yunanistan merkezli, ufak bir grup. hayatınız boyunca görebileceğiniz, en şerefsiz, en sözünde durmayan, en suratına tükürseniz yarabbi şükür diyecek insanlar. bunu bilerek okumaya devam edin ve değerlendirin. bu adamlar shadowbane, ultima online gibi oyunları çok sevip oynamış fakat bu devrin kapanması ile bu tarz oyunların devamının gelmemesi üzerine "kendilerinin oynamak isteyebileceği" tarzda sandbox, full loot, pvp bir mmorpg hedeflemişlerdir.

DF: Darkfall, eski oyun geçen sene kapatıldı DFUW'nin açılması ile.

DFUW: Darkfall Unholy Wars (yeni bir ürün olarak çıktı, darkfall'dan bağımsız)

ilk başlarda "yeni bir oyun" olayına ben pek inanmamıştım fakat betaya girince ne demek istediklerini anladım. adamlar gerçekten darkfall'daki bütün mekanikleri, sistemleri kırarak yeni bir şekle sokmuşlar. yani darkfall'dan nefret etmiş adam gayet DFUW'i beğenebilir. DFUW daha insanlaştırılmış ve casual friendly hali diyebiliriz.

DF gerçekten çok acımasız bir oyunda. ilk olarak hiçbir tutorial yoktu, safe zone yoktu, oyuna başladığın oyunla ilgili hiçbir bilgi verilmediği gibi seni direk ateşin ortasına atıyordu. Eski skill sistemi UO'dakinin aynısı sayılırdı. Onlarca skill vardı ve ne yaparsan ona ait skill artıyordu. Fakat bunu o kadar detaylandırmışlardı ki saçmalık haline gelmişti. Run, sprint, swim'den her büyünün ayrı ayrı hem school hem spell'e ait skillerin olması ve bunların gain hızının çok yavaş olması büyük bir problemdi ve oyuncu için pvp'e giriş curve'unu inanılmaz sertleştiriyordu.

Öyle ki ben warrior oynamak istiyorum, setim var silahım var mountum var dediğiniz zaman pvp'e çıktığınız zaman ranged kullanmak zorunda kalıyordunuz. Hadi diyelim ki 1v1 melee kapışıcak adam buldunuz bu seferde "convert" spelleri olmadığı için çok kısa sürede stamina / mana bitmesi ile karşılaşıyordunuz. Yani eski oyunda bir adamın şehirden çıkıp pvp'e kompetitive bir şekilde girmesi haftalarca macro gerektiriyordu. Yeni oyuncuların eski oyuncuların her daim geride kalması da cabası tabii...

Baktılar bu durum böyle olmuyor, skill gainleri 15 katına falan çıkardılar. Bu seferde herkes, her skill'i 100'lemeye başladı. Herkes mage, herkes archer, herkes warrior, herkes craftsmen oldu. Karakter gelişimi hard veya soft skill cap olmadığı için sınırsız ve saçmalayan bir moda girdi. Ben bıraktıktan sonra izlediğim pvp videolarında gördüm ki belli rotationlar herkesin kullandığı şekile girmiş ve tamamen çeşitlilik sonlanmıştı.

Bu darkfall'un haliydi.

Bu mekanikler dışında seslerin son derece kalitesiz olması, bazı büyü, skill ve kan effectlerinin 1990'lardaki oyunları aratmıyor olması durumunun da altını çizmek isterim. Youtube'da videoları izlerseniz görürsünüz. Fakat bu mevzu üzerinde tamamen aventurine'i suçlamak mümkün değil. Çünkü Darkfall mmorpg piyasasında en massive pvp'e sahip oyundu/oyun. 100v100 kombatlar gayet gündelikti. Kale savaşları gerçekten efsaneydi. Recon görevleri, ambush taktikleri, massive pvp'si gerçekten inanılmazdı. Bazı noktada optimize olmasa da (seslerin bozulması, fps düşmesi vs). Scale itibariyle bazı effectleri belli bir kalitenin üzerine çıkartılması direk oyunun oynanmaz hale gelmesi anlamına geliyor. Adamlar zaten eye-candy oyun yapmaya çalışmıyor amaç pvp.

Gelelim DFUW'a, ilk olarak yazdıklarımı çok deneyime dayalı bir şekilde yazmıyorum. Sadece 10 saat falan betada oynadım ama her süreçte takip edip, okuyordum olan biteni.

Oyunun 12/12/12'de release edileceği açıklandı. Release gününde release edilmeyeceği ve beta olacağı söyledi. Bu beta 5 ay boyunca devam etti ve hala devam ediyor. 4/16'da official launch olacak eğer 3. kere iptal edilmez/ertelenmezse. Şu an hala iddia edildiği şekilde "debug" modunda çalışıyor ve load ekranın 5 dk sürmesi ve map-load dolasıyla mini lagların olması mevcut. Release'de ne olur bilinmez, aventurine bu.

DFUW'de ne değişti?

İlk olarak benim gördüğüm ve yukarıda bahsettiğim şehirden çıkmadan önce 2 hafta macro olayı ortadan kalkmış. Gereksiz skiller oyundan kaldırılmış ve "class" sistemi getirilmiş. Yani artık temel skilleri run, sprint gibi kasmanız gerekmiyor. Herkes default olarak temel niteliklere sahip. PVP için essential olan ve her tarz oyun tipini seçen oyunların kasması gereken skill ve speller "common skills" altında toplanmış ve artık eskisi gibi bunları cast etmek için elindeki silahı indir, staff ı al, cast et, staff'ı indir, silah'ı al işkencesi ortadan kalkmış. Gayet kombat içinde hiç akıcılığı bozmadan cast edebiliyorsunuz.

Oyuna tutorial getirilmiş: Oyuncuyu eskiden yaptığı gibi ne halin varsa gör demiyor, elinden az da olsa tutup neyi nasıl yapacağını öğretiyor. Kontroller anlamında yeni oyuncu için baya zor bir oyun.

UI değiştirilmiş: korkunç bir UI'si vardı. Yeni oyuncuya nasıl silahını indirip, başka silah seçip, büyü atıp, bir önceki silahını geri almasını anlatmak 10 dk alıyordu. Şu an ki UI gördüğüm kadarıyla çok taze, temiz ve user friendly. 10 tuşa basmanız gerekmiyor tık tık herşeyi yapıyorsunuz.

Skill Gain On Use kaldırılmış: Eskiden skill kasmak için saatlerce makro yapmanız gerekiyordu yoksa diğerlerine yetişemiyordunuz. Bu da bir dummy bulup, saatlerce kılıçla dövme gibi makrolar ile oluyordu. Bu sistem tamamen kaldırılmış. Artık kılıç kullandığınızda sword skilliniz artmıyor. Prowess point kazanıyorsunuz.

Prowess sistemi: Eski skill point ile aynı mantık fakat makro gereksinimi ortadan kaldırıyor feat sistemi ile (aşağıda bahsedicem). Oyunda yaptığınız herşey prowess point veriyor. Gather, craft, pve, pvp (feat üzerinden, direkt değil). Prowess'i skill point havuzu gibi düşünün. Havuzda sürekli olarak kaynaklardan birikiyor ve istediğiniz skill üzerine invest ediyorsunuz. Invest ederken scale olarak requirement istiyor. Atıyorum 0-25 arası swords bir skill gain için 2 prowess isterken 75-100 arası 20 istiyor gibi (attım).


harvesting skills (prowess point ile artıyor)
- craft skills (sadece craft ile artıyor)
- craft mastery : sadece craft
- common skill : prowess ile artıyor.
- weapon skills : herkese açık, silah türleri (prowess point ile artıyor)
- weapon masteries : herkese açık, vendordan prowess point ile unlock ediyorsun fakat skill gain use ile oluyor.


Feat sistemi : Quest, achievement sistemi olarak bakabilirsiniz. Her role altında çok sayıda feat var. Bu featleri tamamlamanız sonucunda size yukardaki prowess pointleri veriyor. Çok çeşitliliğe sahip. 150 odun kesten, 20 tane exceptional crafttan ne bileyim 10 mob kesip, X skinlemeye kadar gidiyor. Oyuna entegre edilmiş bir sistem, hedef koymasanız bir şekilde tamamlıyorsunuz ve oyunu oynarken prowess point geliyor.

Statlar : Eski sistem değişmiş. Artık statlar kendi kendine artmıyor. 4 tane stat boost veren seçenek var. Toplu prowess vererek artırıyorsunuz. Öyle kalıyor.

Class sistemi: Class sistemi bir yerde gereklilikti. Yoksa DF'de gördüğümüz gibi cılkı çıkıyordu. Class sistemi şöyle : warrior, skirmisher, elementalist ve primalist. Tank/dps, dps/mobility, glass cannon ve support diyebiliriz kabaca. Her class'ın 2 school'u mevcut ve birini seçtiğinde diğer school'un ultimate'ini alamıyor (tam emin değilim bu konularda). Sanırım her school'un 5 skill'i mevcut. Warrior'da survival, pull, charge gibi skiller. Skirmisher'da dps, mobility vs. gibi skiller var. Role'u üstlenmesi için gerekli şeyler yani.

Bu skillerde yukarıda bahsettiğim prowess pointler ile geliştiriliyor.

Full loot: Önceki oyunlar gibi full loot söz konusu.

Naval Combat: 2012'de falan eklenmiş pek bilgim yok, gemiler arası toplu tüfekli kombat yapıp ele geçirip batırabiliyorsunuz galiba. Ayrıca UO'daki gibi treasure hunting eklenmiş sanırım. Dig skill'i falan gördüm. Shipcrafting var ayrıca. Cannon fln da gördüm.

Housing : Housing belirlenmiş village'larda ev satın alma şeklinde mevcut. Bu köyler clanlar tarafından ele geçirilip vergi toplamak için kullanılıyor.

Şehirler : Belli şehirler dışında bütün şehirler ele geçirilip, clanlar tarafından kullanılıyor. Bu şehirlere diğer şehirler siege ilan edip ele geçirebiliyor.

PK'lik ve PK şehirleri : Chaos şehirleri olarak geçiyor, bunlar npc şehri ve ele geçirilemiyor. Bağımsız küçük clanların yaşadığı noktalar bunlar genelde bir clan elinde tutar ve diğerlerine yaşaması için "izin" verir. Aksi targetlar direk kos.

Safezone : Oyuna ilk defa safe zone eklenmiş. Çok da iyi olmuş. Yıllarca "no safe zone, no carebears blalala" dediler, tükürdüklerini de yaladılar, iyi oldu. Başlangıç şehirlerinin etrafında büyük bir safe zone yaratılmış. Bu safe zone'da gather, craft, düşük seviye pve yaparak ateşe atılmadan önce temel şeyleri anlayabiliyorsunuz. Önceki oyunda şehirden çıkıp senden 12908312 kat güçlü loserlar tarafından tavuk gibi kesilip oyunu bırakıyordun.

Craft sistemi ve ticaret : Şu an piyasadaki en hakiki craft potansiyeli sahip oyun. Derinlik anlamında söylemiyorum, derinliği gayet iyi olsa da asıl olay ekonominin çok canlı olması. Full loot demek milletin sürekli yeni itemlara ihtiyaç duyması demek. Tedarikçi olarak çok güzel paralar kazanabiliyorsunuz. DF veya DFUW'de teleport, moongate, ah vs. gibi konseptler yok (kendi evine ve clan taşın dışında). En önemlisi EVE'deki gibi bankalar lokalize. Yani senin X şehrindeki bankanda ne var ise o X şehrindeki bankada. Y şehrine gittiğinde bankan boş olacaktır. Bu da demek oluyor ki ticaret yapacaksan mal taşımak zorundasın. Mal taşımak da ganklenme tehlikesi demektir. Güvenli ticaret yok safe zone'a adam çağırmadıkça.

PVE : PvE sadece PvP'i desteklemek için var oyunda. PvE yıllardır geliştirilmedi, geliştirileceğini de zannetmiyor. Enchanting, craft vb. şeyler için gerekli olan bileşenler moblardan ve mobların skin/salvagelarından düşüyor. PvE spawnları aktif gank bölgesidir. Safe zone'da doğru düzgün PvE alanı yok, eğer bir şeye ihtiyacın varsa ganklenme riskin her zaman var demektir. AI retarded seviyede. Üzerine koşup attack vermekten veya ranged ability kullanmaktan ileri gitmez.

DF veya DFUW'dan ne beklemeli : Darkfall piyasadaki en hardcore pvp oyunu olmakla övünür ki haklı bir övünmedir bence bu. Target & Shoot konseptinden uzak çünkü pvp'si. 3 tane adamın targetlayıp tek tuşa basarak kill aldığı diğer "pvp oyunlarının" aksine darkfall'da iyi bir oyuncu 3 tane ortalama oyuncuyu yanyana dizer ve lootu alarak uzaklaşır. Aim almak çok büyük bir parçası. Fizik projectile herşeyde faaliyette. Oklar veya diğer projectile'lar belli bir mesafeden sonra "yok olmaz". Kaçan adamı 3 ekran mesafeden legolas modunda iyi aim alırsan öldürebilirsin. Benim şahsen 3v1 adam kestiğim çok olmuştur, verdiği adrenalin, haz hiçbir oyunda yoktur. UO deneyimine en yakın şeydir fakat çok daha komplike bir kombat sistemi ile.

DF kesinlikle community ile oynanmak zorundadır. Clan savaşları üzerine kurulu bir oyundur. Ben oyuna gireyim, skill kasayım, yok iste sağda solda adam ganklemeye çalışayım falan hiçbir zevk almazsınız. Olay clan şehrini savunmak, clan şehirlerine saldırma ve ele geçirmek arasında geçer. Clan savaşları baya game of thrones seviyesinde olur. İhanet edenler, merc kiralayanlar, ambushlar, recon'lar hepsi mevcuttur.

Clan savaşları genelde player-controlled şehirlerde olur. 100v100, 200v200 herşey mübahtır. Oyunun hiçbir bölgesinden instance sistemi yoktur. Gayet zerglenebilirsin, zergleyebilirsin. PvP genelde EVE'e yakın bir seviyede gelişir. Squadron gibi minik takımlar yukarıdan emir alır, belli bölgelerden taktiksel saldırılar yapılır. Gerçekten anlamda "epic" kombata gebedir. Prime time dışında daimi small scale pvp mevcuttur. Clanlar ufak gruplar oluşturarak gank seferlerine çıkarlar. Diğer pve, clan gather bölgelerini veya şehirlerine ganklemeye giderler. Bazen saatlerce koşup hiçbir şey olmaz, bazen action ayağına gelir.

DFUW'dan ne beklememeli : Temel nitelikteki kaliteleri beklemeyeceksiniz. Client sorunu çıkar, oyunda bir sorun olur fixlenmesi haftalar alır, optimizasyon sorunu olur fixlenmesi haftalar alır, söz verilir tutulmaz, tarih verilir 10 defa ertelenir vs. bir sürü probleme gebedir. Grafikler, effectler ne ise odur. Bugün çoğu "mmo" de default olarak gelen ve oyunu kolaylaştıran hiçbir sistem DF'de yoktu ve olmayacaktırda. Vendora gidip armor alayım, silah alayım, mount alayım falan böyle şeyler yoktur. Herşeyi playerlardan almak zorundasın. Vendorlar essential tool'lar/regler ve trainler dışında hiçbir şey satmaz. Solo oynamak istersen hayata küsersin. PvE istersen, nefret edersin. "Adil" olmasını beklersen, hayal kırıklığına uğrarsın genelde hiçbir şey adil seviyede olmaz. Community'e dahil olmazsan ne yapacağını bile anlayamazsın, şehirde öyle kala kalırsınız silahsız, armorsuz, mountsuz. Nereden başlayacağını bilemezsin, baya acımasızdır bu konuda. Çizmek istediğim resmi aşağı yukarı anlamışsınızdır.

DFUW ile gelen role sistemi küçük gruplar halinde pvp'de çok efektif olmayı vaad ediyor. Oyunda Friendly Fire var. Yani senin primalist arkadaşın target alarak seni heal etmeye çalışırken sürekli koşuşturma halinde olduğun için düşmanı healleyebilir. Skirmisher senin kapıştığın adamı vurucam derken seni vurur, ölürsün. Bundan dolayı ne kadar kalabalık pvp yaparsan kordine etmesi o kadar zorlaşıyor ve kontrolsüz bir şekilde etkisiz bir zerg'e dönüşüyorsun.

Oyun şu haliyle casual friendly sayılabilir. En azından önceye nazaran 10 kat casual friendly. Community son derece dost canlısı ve yaşlıdır. Yıllarca shadowbane, UO oynamış adamlardan oluşur. Clana girdiğin zaman herkes bir ucundan yardım eder.

Darkfall F2P olma ihtimali 0'a yakın bir oyundur. F2P bir sistmei kaldıracak bir şekilde dizayn edilmemiştir. F2P olacak duruma gelirse oyunu geliştirmeyi bırakırlar. Subscription fee aylık 15 euro. Düşmez ve kaldırılmaz. Eski darkfall sahipleri 15 euro verip 1 aylık oynama süresi alarak oyuna da sahip olabiliyor. DF almamış olanlar pre-order ile sanırım 30 dolara satın alabiliyor. 1 ay üyelik ücreti dahil olarak.

Eski kullanıcılar için :

[www.youtube.com]

12'si son gün. Bundan sonra transfer yapamıyorsunuz.

oyunu kimseye tavsiye etmiyorum, araştırma yapmadan kimsenin almasını da önermem. alıp da pişman olanı çoktur. herkese uygun bir oyun değil çünkü özellikle yıllardır herşeyin kolayına alışmış tek tuşla sehayet edip, instanced minicik bölgelerde direk pvp'nin içine instant girip, badge ile pvp seti toplayan ve öldüğünde herşeyini kaybetmemiş insanlara özellikle tavsiye etmiyorum.

small scale :







naval:





WOT'un böylesi.


Official videolar:

[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
Iletisim : info [at] paticik.com
Secereli Dobermann | Londra Rehberi Copyright 2001-2015 @ Paticik.com
This forum is powered by Phorum