[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
» Forum Gezgini ... Üye Ol / Giris Yap
FORUM.PATICIK.COM
[ FORUM ANASAYFA ]  
Sikayet

Bu mesaji sikayet etmek istediginizden emin misiniz?

Bu mesaji neden rapor ettiginizle ilgili bir açiklama girebilirsiniz. Bu islem yöneticilerin mesajin neden sikayet edildigini anlamasini yardimci olacaktir.




Ultima Unchained
Gönderen Kisi:: imamizer

Öncelikle bu bir mmo projesi. Benim projem.

Bayadır mmo projeleri üzerinde uğraşıyordum kendimce. Daha doğrusu unity ile network uygulamaları yapıyordum. Bir projede artık üzerinde yürüyebileceğim dünyayı adam gibi tasarlamaya karar verdiğimde bunun uo haritası olması fikri gelidi aklıma.

Daha önce yapılmış ciddi bir çalışma olamdığından ve elle tutulur bi fan made projeye denk gelemediğimden uo’nun 3d haritası yapmaya giriştim. 3d client yapılmış ancak benim istediğim o tarz değildi.

Önce ultima online haritası üzerinde photoshopla yükselti haritası oluşturdum. Sonra ise bunu 10x10 şeklinde gridlere böldüm. Yani oyun haritası toplamda 100 parçaya ayrıldı.



İlk sorun ölçeklendirme sorunuydu. Çünkü uo nun harita boyutu gerçekte kaç metre olacak şekilde tasarlanmış bilinmiyor, bilemedim bulamadım. O yüzden ben de uo haritası üzerinde yaklaşık karaktere boyu 1.5 m(düz hesap) kabul edip o boyda bir objeyi referans alarak oranladım. Bu projede oyun haritası 5120 m x 5120 m olarak oluştu. Yine de bu konuda tam ölçülere sahip birisi varsa belirtsin tekrar hesaplamaları yapıp ayar çekeriz.

Sonra ise uomap ve uofiddler ile ultima online client içinden map dosyalarını extract ettim ve bunları ps'de birleştirdim. Böylece internette bile bulamamadığım detayda haritayı oluşturabildim. Ve bunu da 100 parçaya bölerek texture olarak kullandım. Artık elimde uo’nun kaba coğrafyasını içeren ve kendi haritasıyla kaplanmış 3d arazisi ortaya çıktı. Tabi bunu elle düzeltmek gerekti biraz.



Ada oluşu ve üzerinde az yerleşim oluşu nedeniyle ilk olarak buccaneer's den’i plot bölge seçtim. 10x10 arazi parçalarından 2 si bucs’u oluşuruyordu onları yükledim harita ile kapladım. Sonra ise bu harita üzerinden terraini boyamaya başaldım. Bulduğum kaliteli yüksek çözünürlüklü texturelar ile kabaca patikaları ve yeşil yerleri boyadım. Binaları şekline uygun olarak duvarlarını vs. dizerek oluşturmaya başladım.

Şu an için yaptığım çalışma henüz görsellik olarak çok detaylı bir çalışmanın ürünü değil. henüz hiç bir image effect yok ki görüntüyü çok değiştiren bir olay. Ayrıca henüz vegetation ile uğraşmadım. Arazinin de henüz boyaması bitmedi, detaylandırılmadı. O yüzden ss dekilerden çok daha güzel bir görünümü olacak ileride.







Sağda blacksmith tongue sticking out smiley



Arada çok iyi olmasam da uo ya ait silahları modelliyorum sonra zirhlara geçicem.

double axe


axe


Biraz serverdan bahsedeyim. Server unity raknet altyapısını kullanıyor. Bu yapı büyük ölçekte projeler ve mmolar için çok tavsiye edilmiyor ancak aynı anda 100-200 kişiyi çok rahat kaldırabiliyor. Tabi burada kodu ne kadar optimize edebildiğiniz eldekileri ne kadar verimli kullandığınız önemli. Yani birbiriyle hiç işi olmayan çok uzak noktalardaki 2 ayrı playerın bilgilerini birbirine stream etmemek lazım en basiti. O yüzden stabil çalışan bir server çok rahat 300 kişiyi kaldırır ki o rakamları bile hedeflemiyorum. Biz bize takılırız gibi geliyor asdfgh

Server da veritabanı olarak sqlite kullanıyorum. O yüzden server çalıştırırken ayrıca bi middleware gerektirmiyor. Yani server.exe ye tıklayıp arayüzünden istediğin ayarı yapıyorsun ve server çalışıyor, veri tabanı exe içerisine gömülü bir dll. Avantajı çok daha kompakt bir server yazılımı olması oluyor. Ayrıca server yazılımını unity ile yazmanın diğer artısı ise server tarafından unitynin ingame fizik hesaplamalarını kullanabiliyoruz.
Client’da ise benim bile her projemde rahatlıkla uyguladığım ama 2015 yılında hala bana instanced maple, loadinglerle gelen firmalara söve söve eklediğim seamless world var. Yani bildiğimiz loading ekranı girmeden oyunu oynuyoruz. Arayüz yine uo gibi full dragable ve sağ klik kapa şeklinde. Kontroller aynı, kamera izometrik açıda.
Şimdi şu aşamada eldekiler şunlar.
Server
- Sorunsuz temel işlevini yerine getiren server yazılımı.
- Login/authorization sistemi yapıldı.
- Karakter yaratma, silme, seçme ekranı yapıldı.
- Client arayüzünde animasyonlar eklendi. Kayan menuler fln.

Client
- Basic arayüz hazırlandı. Top menu ve klavye kısayollarıyla açılan inventory, ability, skills gibi pencereler yapıldı.
- Bucs haritası yapım aşamasında.
- Position serialization yapıldı.
- Oyuncuyu takip eden kamera kodu yazıldı.
- Mouse ile hareket etme kodu yazıldı.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Çok temel özellikleri oluşturuyorum. Hedefim oyuna login olup bucs içinde koşturup yazışabilmek ve saldırabilmek. Sorasında duruma ve isteğimize göre ilerleriz. Spell ekleriz, lootlama olayını önce koyarız, craft ekler ağaç keseriz vs.

Konuyu açma nedenim hem fikir almak, hem yardım almak. Proje ne kadar sürer bilmiyorum. Muhtemelen arada sıkılır 1-2 el sürmem dönem dönem gaza gelir birşeyler yaparım. Ama şu yukarıdaki kadarki aşamayı yani oyuna girip dolanıp birbirimize vurma kısmı çok uzak değil.

[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
Iletisim : info [at] paticik.com
Secereli Dobermann | Londra Rehberi Copyright 2001-2015 @ Paticik.com
This forum is powered by Phorum