[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
» Forum Gezgini ... Üye Ol / Giris Yap
FORUM.PATICIK.COM
[ FORUM ANASAYFA ]  
Sikayet

Bu mesaji sikayet etmek istediginizden emin misiniz?

Bu mesaji neden rapor ettiginizle ilgili bir açiklama girebilirsiniz. Bu islem yöneticilerin mesajin neden sikayet edildigini anlamasini yardimci olacaktir.




DnD Next, Merak edenlere açıklamalar
Gönderen Kisi:: SuperCandalf

DnD Next

Evet arkadaşlar bilindiği üzere DnD next için çalışmalar devam ediyor. Wizards resmi olarak çalışmaların 1-2 aya tamamlanabileceğini söyledi. Tabi çoğu FRP severler olarak bizde heycanla beklemekteyiz. Hele ki DnD 4 gibi büyük bir fail dan sonra bizleri tekrar küstürmemek için ellerinden geleni yapıyorlar.

İlk test oyunları dünya genelinde daha önceden kayıt olmuş, destekde bulunmuş az sayıda ki DM'e gönderildi. Bende kuralları ve test oyununu alabilenlerden bir tanesiyim. 2 gündür inceliyorum ve şuana kadar gayet başarılı buluğumu söylemek isterim en başta.

Avantaj ve dezavantaj sisteminden, critical sistemine, oradan büyü ve skill sistemine kadar neredeyse herşeyi geliştirmiş ve muhteşem bir hale sokmayı başarmışlar. Burada elimden geldiği kadarıyla anlatmaya, sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Beraber tartışabiliriz. Yorumlarınızı ve negatif veya pozitif fikirlerinizi feedback olarak wizards'a aktarıcam.

Test oyunu için gönüllü olan arkadaşlar var ise Bakırköy'de ikamet etmekteyim. Genelde müsait olduğumdan buralarda oturan arkadaşlarla toplanıp oynayabiliriz. İsteyenler çıkarsa özel mesaj ile bana ulaşsınlar. Ne kadar çok test oyuncusu, okadar iyi demek.


Yenilikler;


Advantage and Disadvantage;

Bir çok değişik durumda, karakteriniz düşmanınıza veyahut yapmaya çalışıtğınız olaya karşı avantajlı veyahut dezavantajlı duruma düşebiliyor. Eskiden bu gibi durumlarda efendime söyliyim +2 attack, -4 attack, +4 skill check, ekstra konsantrasyon zarı gibi yaptırımlar uygulanırdı.

Bu sistem tamamen değişmiş durumda artık. Eğer karakteriniz mevcut durumda avantajlı konuma geldiyse 2 adet D20 atıyor. Yüksek gelen zar kabul ediliyor. Dezavantaj ise, aynı durumun tersi için kullanılıyor. 2 adet yuvarladığınız D20 zardan yüksek olanı çıkartıyor, düşük olanı kabul ediyorsunuz.

Örnek; Savaş esnasında karşınızda ki goblin herhangi birşeyden etkilenip korktu. Size bakmak - odaklanmak yerine sağa sola ya da arkasına bir bakış attı. Veyahut korkudan duruşunu bozup savunmasız kaldı bir kaç saniyeliğine. Ya da yerin kaygan olmasından dolayı ayakta durmakta bir hayli güçlük çekmekte. İşte bunun gibi durumlarda sizin bir avantajınız oluyor ve tüm saldırılarınızda 2 şer adet D20 atıyorsunuz. Yüksek gelen kabul ediliyor. Düşük geleni ise göz önünde bulundurmuyorsunuz.

Kişisel fikir olarak, çok başarılı buldum bunu. Herhangi bir durumda tamamen DM'e kaldığı gibi bazı durumlar içinde özel olarak kurallarda da nerde uygulanabileceği belirtilmiş. Hangi durumda avantaj yada dezavantaj olabilir diye güzelce örneklenmiş. Oyuna epey bir güzellik katıyor.


Starting Hit Points;

Bildiğiniz gibi level 1 karakterler sınıflarına göre belli bir hp alarak başlarlar.

(d4,d6,d8,d10,d12) + Con bonusu = Başlangıç Hp'si.
Örnek; 14 Con'u olan bir Wizard başlangıç olarak d4+2(Con bonusu) = 6 HP

Bu da değişmiş gayet güzel bir hal almış;

(Toplam Con puanınız)+ (d4,d6,d8,d10,d12) = Başlangıç Hp'si.
Örnek; 14 Con'u olan bir Wizard başlangıç olarak d4+14(tüm Con puanı) = 18 HP

Bu değişiklik ile birlikte başlangıçta tüm karakterler gayet güzel bir HP ile maceraya atılıyorlar. Ben beğendim.

Contest;

Yep yeni bir özellik daha eklenmiş oyuna. Bu bir etkinlik zarı. NPC vs Player veya Player vs Player şeklinde olabiliyor.

Peki nedir bu? Şöyle; İki kişi aynı skill denemesini yapıyor ise karlıklı yarışıyorlar. Kazanan başarılı oluyor. Hide attığınızda d20+skill puanınıza karşılık NPC veya playerın attığı D20+skill puanı karşılaştırılıyor.

Örnek; Bir muhafızı sizi içeri alması için ikna etmeye çalıştığınızda eskiden DM size belli bir zorluk derecesi verirdi. Atıyorum DC17 diplomacy derdi. Şimdi bu ortadan kalkıyor ve karşılıklı olarak belirli skiller atılıyor. Burada dengesiz gibi görünebilir ama devreye yukarda bahsettiğim Avantaj ve Dezavantaj giriyor. Muhafız görevine bağlı biri olabilir o yüzden avantajlı konuma geçer. 2 zar atar ve yüksek olanı kabul edilir. Ya da diplomacy yerine grubun savaşçısı muhafızın yakasına yapışıp onu ölümle tehdit edebilir ve tehdit zarı atabilir. Muhafız ölmek yerine geçmelerine izin verebilir. Bu durumda da oyuncu avantaj kazanır ve iki zar birden atar yüksek olanı alınır.

Genelde iyi gibi görünüyor. Birkaç denemede gördük ki oyuna daha fazla heyecan katıyor. Şİmdilik olumlu gibi.



Yere düşme ve yerdeyken hareket etme;

Yere düştüğünüzde yerden kalkmak için bütün move action'nınızı harcamak zorundaydınız. Artık sadece 5 feet yürüme harcıyorsunuz. Aynı zamanda yerdeyken yerde sürünerek ilerleyebiliyorsunuz bu da her 5 feet için 10 feet harcamakla oluyor.

Move action ve standart action;

Artık 30 move speed'iniz varsa istediğiniz kadarını saldırıdan önce, geri kalanıda saldırınız bittikten sonra kullanabiliyorsunuz.
Örnek; Koridorun ucuna gidip büyü attıktan sonra tekrar önceki durduğunuz yere geri dönebiliyorsunuz. Normalde böyle bir fırsatınız yoktu. Gidip büyü attıktan sonra orada durmak zorundaydınız.

Dodge;

Herkesin bildiği, seçtiğiniz düşmana karşı +1 AC veren klasik feat oyunun geneline yayılmış durumda. Artık bir feat değil, bir özellik olarak tüm player'larda var.

Combat esnasında saldırmamayı tercih edip move action'ınızı kullanma özgürlüğüne sahip olarak dodge açabiliyorsunuz. +4 AC ve +4 Reflex kazanıyorsunuz. Bu sırada düşmana ya da tehlikeye sırtınızı dönmemek kaydıyla move action yapabiliyorsunuz.

Help;

Arkadaşınızın skill denemelerine veyahut saldırılarına yardım edebiliyorsunuz. Bu sayede arkadaşınız "avantaj" elde ediyor. Yukarıda avantajdan bahsetmiştim. Tabiki DM'e bağlı bir durum bu da. Bir okçu arkadaşınızı yardım ediyorum diyip bunu anlatmanız gerekmekte. Çoğunlukla DM insiyatifine kalmış bir durum. DM size avantaj vermeyebilir böyle durumlarda.

Critical Hit - Miss;

Silahların değişik şekillerde d15 ile d20 arası crit zarları vardı eskiden. Yuvarladığınız D20 lik zarda silahınızın crit sınırı gelirse otomatik vuruyor ve ardından confirm zarını atıyordunuz. Bu sistem tamamen değişmiş.

Artık tüm silahların crit ihtimalleri sadece 20. Yani 20 atmadığınız sürece crit vuramıyorsunuz. Bazı featler yardımı ile bu sayıyı düşürebileceğinizi söylüyorlar fakat test oyunu çerçevesinde bu featleri göremiyorsunuz.

ARMOR ve WEAPON Sistemi;

Zırhlar nerdeyse tamamen değişmiş. Light Armor'lar full dex kullanmanıza izin verebiliyorken, Medium Armor'lar dexinizin yarısını kullandırtmıyor. Heavy Armor'lar ise tahmin edebildiğiniz gibi dex'inisi tamamen siliyor.

Heavy Armor'lar artık hızınızı sadece 5 Feet kadar düşürüyor. Diğer zırhlarda herhangi bir hız düşmesi yok.


Weapon'lar da bunun gibi bir değişikliğe uğramış. Finesse Weaponlar artık istenirse dex base alınarak kullanabiliniyor. Attack ve dmg zarları dex üzerinden yapılıyor. Aynısı Missle silahlarda da geçerli. Dex bonusunuz attack ve dmg olarak kullanılıyor.

Basic Weapons; En basit silahlar. Tek el sopa, çekiç mızrak vs.

Finesse Weapons; Bıçaklar, iki elle sopalar, pala, kısa kılıç vs.

Martial Weapons; Battleaxe, bastard sword, uzun mızrak vs. maksimum (d8 damage)

Heavy Weapons; Giant Axe, Twohanded Sword vs.(d8-d12 arası damage)

Missle Weapons; Shortbow, longbow, light crossbow vs.


Büyücülük;

Tüm Wizardlar artık level 0 ve bazı level 1 büyülerini at will bir şekilde yapabiliyor. Herhangi bir sınırlama olmadan istedikleri kadar da yapabiliyor.

Bu büyülerden bazıları:
Detect Magic, Magic missle, Mage Hand, Light, Ray of frost, Shocking Grasp.

Ray of frost hedefin bacaklarını buzlarla kaplayıp1 tur boyunca yürüyememesini ve dezavantaj almasını sağlarken, Magic missle 1d4+1 damage vuruyo hedefe vs.

Şahsi fikir olarak ben çok başarılı buldum. Koskoca büyücünün bu kadar basit büyüleri sınırlı sayıda yapması zaten biraz sinir bozucuydu. Böylelikle sürekli olarak büyülerini saklayıp arkalarda saklanıp ya da elinde ki light crossbowla birilerini savaşçı gibi vurmaya çalışma durumu ortadan kalktı. Paso büyü atabilicekler.


İlahi büyüler;

Cleric'ler tamamen değişmiş. AD&D'de ki gibi (second edition) inandığınız tanrıya göre büyüleriniz neredeyse tamamen değişiyor. Cleric'lerde de at will ve sınırsız büyüler mevcut. Oldukça az sayıda; maksimum 2-3 tane. Ama fena değiller.

Mesela Pelor'un rahibi at will ile Radiant Lance yapabiliyor. 1d8 + wisdom bonusu kadar dmg vuruyor düşmana. Ranged Attack olarak geçtiğinde isabet ettiremeyebiliyorsunuz.

Moradinin Cleric'i iseniz arkadaşlarınızı deathward ile koruyabiliyorsunuz istediğinizde. Hp'si 0'ın altına düşeni otomatik stabil edebiliyorsunuz 50 feet içersindeyse.

Levellar ilerledikçe Cleric'lerin at will büyüleri epey bir gelişiyor. Birkaç level da bir yeni bir at will alıyorsunuz. Pelor'un cleric'i at will minik heal alabilirken, Moradin'in clerici Divine Smite alıyor.

Dying;

Hp'niz -10 a düştüğünde ölüyordunuz hatırlarsanız. Bu da tamamen değişmiş. Hp'niz toplam con miktarınız + level'ınızın toplamı kadar miktara sahip oluyor (-)eksiye geçtiğinizde.

Mesela; level 5 siniz ve con'ununuz 14. Ölmeniz için -19 olmanız gerekiyor.

Eksi hale geçtiğinizde yere düşüyor ve ağır yaralı olarak kan kaybetmeye başlıyorsunuz. Bu durumda DC 10'a fort save atıyorsunuz. 3 kere başarılı olduktan sonra stabil konuma geliyorsunuz. Her tur 1 kere atma hakkınız bulunuyor. Bu da demektir ki 3 tur boyunca sıra size geldiğinde bu save zarını atıyorsunuz. Eğer save zarı başarısız olursa 1d6 damage daha alıyorsunuz.


Resting;

Long rest ve short rest adında iki yeni sistem eklenmiş. Ben çok başarılı buldum. Şu şekilde anlatiyim;

Short Rest 10 dakikalık dinlenme, yaraları temizleme, yemek yeme, soluklanma olarak geçiyor. Bu dinlemeyi gün içersinde her karakter Hit Dice'ı kadar yapabiliyor sadece.

Örnek vermek gerekirse; bir Rouge hit dice ı D6. Bir gün içersinde 6 kere short rest yapabiliyor. Her short rest'de, 10 dakika sonucunda hit dice'ınızı atıyor ve üzerine con bonusunuzu ekliyorsunuz. Sonuçta çıkan sayı kadar hp'niz düzeliyor. Mesela; d6 atılıyor, 5 geliyor. Üzerine con bonusu olan +2'yi ekliyor. Böylelikle 10 dakikalık dinlenme sonunda +7Hp alarak yoluna devam ediyor.

Deniyor ki eğer yanınızda healer kiti olan bir Cleric-Druid varsa, short rest sayınızı healer kit'de bulunan charge kadar arttırabilirsiniz.

Long Rest ise günde bir kere yapılabiliyor. Bildiğiniz 8 saat minimum uyuma ve dinlenme içeriyor. Tüm hp'nizi dinlenme sonunda geri alıyorsunuz.


Yaralanmalar;

Wizards, şu şekilde bir açıklama getirmiş yaralanmalara; Hp'nizin yarısına kadar kaybettiğinizde vücudunuzda ufak kesikler, ezilmeler ve ağrılar oluyor.

4'te 3'ünü kaybettiğinizde kısmen yaralanmalara ve incinmelere uğramış oluyorsunuz.

Sadece Hp'nizin hepsini kaybettiğinizde ölümcül bir yaraya sahip oluyorsunuz.

Bu açıklamalar neticesinde short ve long restlerde kazandığınız Hp'lere RP'sel açıdan açıklamayı rahatlıkla yapabiliyorsunuz.


Combat esnasında free olarak yapabildikleriniz;

Bir kapıyı açmak, çantanızdan potion çıkartmak, silahınızı çekmek, silahınızı yere atmak, intimidating yaparak düşmanlarınızı korkutmak, konuşmak, bir varile tekme atmak.

Bunların hepsi combat sırasında herhangi bir action yapmadan özgürce yapabilecekleriniz arasında. Düşmanların üzerine doğru bir varile tekme atabilir ve onlara karşı avantaj kazanabilirsiniz, veyahut hemen bir iksir çıkartabilirsiniz. İçemeye çalışırsanız rakibiniz bir sonraki saldırısında avantaj elde eder, çünkü siz defansınızı bir süreliğine bırakmış olursunuz.


Birkaç yenilik daha var. Zaman geçtikçe onlarıda yazmaya çalışıcam.

[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
Iletisim : info [at] paticik.com
Secereli Dobermann | Londra Rehberi Copyright 2001-2015 @ Paticik.com
This forum is powered by Phorum