[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
» Forum Gezgini ... Üye Ol / Giris Yap
FORUM.PATICIK.COM
[ FORUM ANASAYFA ]  

[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
bagli degilsiniz: | Giris Yap | Üye Ol |
|+ Paticik.com Forumları
|-- |+ Pati Tech / Programlama
|-- |-- |+ Görsel Programlama Arayüzü...
Yazar RSS Konu: Görsel Programlama Arayüzü {698}
  [ A ]
Üye
medal 1k
ID § 08 Aug 2017, 17:26    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Merhabalar, çocuklar için görsel programlama (flowchart) ile algoritma geliştirmeyi -sağlayan bir uygulama geliştirme fikrim var.

Örnek olarak;

Scratch



Unreal Engine BluePrint



Unity Mecanim

[/img]

Yukarıdaki örnekleri nasıl bir şey hayal ettiğimi anlatabilmek için koydum. Yani uygulama temel olarak drag and drop ve serial port üzerine kurulu olacak.

Bu uygulamayı ilk olarak Windows için geliştirmeyi düşünüyorum. Ayrıca uygulama elektronik kontrol kartlarını(arduino,raspberry pi v.s.) kullanacağından dolayı Serial Port kütüphanesini kullanmam gerekiyor.

Gelelim sorulara;
- Görsel açıdan güçlü,interaktif ve .NET kütüphanelerini kullanabileceğim güzel bir tool önerebilir misiniz?

- Unity'e aşina olduğumdan ve kaynak çok fazla olduğundan Unity ile yapmayı düşündüm fakat Mono'da Windows Serial Port kütüphanesi buglı olduğundan dolayı takıldım ve ilerleyemedim. Ayrıca Unitynin UI ağırlıklı uygulamalar için uygun olmadığını düşünüyorum.

- .NET WPF ile devam etmeyi düşündüm ama kullanımı çok ağır geldi belki yeterli bilgiye sahip olmadığımdandır.

- QT'ye baktım bir fikrim yok ama kullanan ve öneren olursa değerlendirebilirim.

- Son olarak bu tarz da bir çok programın yazıldığını görüyorum.
Ama hiç birinde developer tool olarak ne kullanıldığı yazmıyor haliyle. Bu tarz bir projeyle uğraşmış olan varsa neler kullanılabileceği hakkında öneri verebilirse çok memnun olurum.
Arduino için yazılmış çeşitli IDE'ler - [playground.arduino.cc]

Yazılım dünyasına yakın zamanda giriş yaptığımdan Bilal'e anlatır gibi anlatabilirseniz sevinirim grinning smiley

༼ つ ◕_◕ ༽つ aman tanrım didim
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 08 Aug 2017, 17:32    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
unreal'inki kısmet değil miydi ya görsel arayüzünün adı? onu da mı değiştirdiler

görsel öğretim her zaman dediğim gibi geleceğin kendisi. text nedir allasen.

bununla ilgileniyorsan android'de gladiabots diye bir oyun var kesin bak. görsel olarak ai programlıyorsun ve karakterler ona göre savaşıyor. e çocukların öğrenmesi için de +1 böyle bir konsept.
Yörünge Disi
ID § 08 Aug 2017, 19:16    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Öncelikle daha önce gui yazmadığımı belirteyim.
Ben şahsen aklımdaki bir fikrin(tagspaces benzeri bir program) gui kısmı için QT kullanmayı planlıyorum. QT'yi cross-platform, mature olduğu ve birçok dille kullanılabildiği için ilk sırada düşünüyorum.

İlk olarak, Windows'ta geliştirme yaklaşımıyla başlamanı tavsiye etmem eğer cross-platform yapmayı az da olsa düşünüyorsan.
Uygulaman sadece Windows üstünde olmayacaksa Windows'a bağlı herhangi bir teknoloji kullanmanı tavsiye etmem.
Başka platform desteği sonradan eklenmeye çalışıldığında genelde orijinal platform dışında uygulama hem daha kalitesiz olabiliyor hem de port'laması daha uzun sürebiliyor.

Serial port kütüphanesi kısmı için, uygulamada kullanacağın dil büyük ihtimalle C dilinden fonksiyon çağırmayı destekliyordur. Öyleyse C'de popüler olan bir serial port kütüphanesi kullanabilirsin. Bu yöntem ekstra bir logic katmadığından geliştirmesi alttakine göre daha hızlı olur.
Diğer bir yöntem olarak senin uygulaman ile serial port kısımlarının halledildiği kısmı (SP diyelim) server-client şeklinde yapılandırıp uygulamandan SP'ye paketler gönderip cevap olarak yine paketler alabilirsin. Bunun için de bir paket formatı ve paketlerde ne göndereceğini seçmen lazım. Burada msgpack gibi binary mesaj formatlarını tavsiye ederim.
İkinci yönteme alternatif olarak OSC(open sound control) ismindeki proje de işini görebilir. OSC sadece veri paketleri değil, aynı zamanda command göndermene yarayan bir proje. Belki serial port kontrolü için daha rahat olabilir.

Son olarak, eğer cross-platform olacak şekilde yazacaksan alttaki videoda bahsedilen yöntemlere bir göz atmanı öneririm. Anlatılan üç yöntemden bana en mantıklı gelen, yapılacak uygulamayı bir library gibi yazmak. Bu sayede işletim sistemleriyle ilgili kodlar ile uygulamanın core kısmı güzelce ayrılmış oluyor.
Videoda C üstünden anlatıyor ama üstte de bahsettiğim yöntem herhangi bir dil için uygulanabilir.

video: [youtu.be] "Handmade Hero Day 011 - The Basics of Platform API Design"
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 08 Aug 2017, 19:26    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Kimse yogurduna eksi demez, benimki de o hesap fakat bence QT dogru karar olur.

En low-level (serial demissin, qtserialport)'dan en high-level'a kadar her istedigini yapabilecegin libraryleri, cross-platform destegi, -bence- 10/10 documentationu, IDEi falan derken avantaji cok.
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 08 Aug 2017, 20:27    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Tek eksigi öğrenmesi omur aliyor smiling smiley

s.e.n.k.o Sucuk Ekmek Ne Kadar Oldu
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 08 Aug 2017, 20:50    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
selam,

web uygulaması yapmayı düşünürsen güzel libraryler var javascript tabanlı.

örnek olarak gojs.. paralı ama watermarkla development esnasında ücretsiz kullanabiliyorsun. projeyi bitirdiğinde linsanslarsın veya cracklersin :D

[gojs.net]

bunda sadece charta json göndererek müthiş chartlar çizebiliyorsun. ben dinamik organizasyon şeması yaptım geçende, çok bomba oldu :p

veya benzer çok iyi ücretsiz librarylerde var...

bu saatten sonra kurulabilir application girişimi yalan olabilir bence... herhalukada web sitesi yapmanı tavsiye ederim..

serialportu web üzerinden nasıl çözersin fikrim yok :D

30 Ocak 2015 21:27

3 defa güncellendi. Son güncelleme 08/08/2017 20:55 tarihinde elesso tarafindan yapilmistir.
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 08 Aug 2017, 21:44    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
electron var bu aralar favorim js tabanlı
ama istediğin esnekliği veremez muhtemelen.

s.e.n.k.o Sucuk Ekmek Ne Kadar Oldu
Üye
medal 1k medal 5k
ID § 08 Aug 2017, 22:45    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
su geldı aklıma hıc kullanmamısta olsam

[nodered.org]

Dipl.-Ing.
Üye
medal 1k
ID § 09 Aug 2017, 01:45    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
VisionMachine -Imgui [github.com]



Audulus -> nanovg [github.com]



Touch Designer -> Kapali kutu (blender kafasinda buz gibi opengl olabilir.qt nin esamesine rastlamadim acikcasi)



max/msp -> juce [www.juce.com]



autodesk dynamo -> ne yazik ki C# [dynamobim.org]



[noflojs.org]

qt+KF5
[github.com]

Baska kutuphanelerden orneklerde koyacaktim ama sabah is var.Bayaa gec olmus.

`Flow based paradigm` diye bakiyosun buna.Hadise komplekslesicekse immediate mode kutuphanelerle ilerlemek lazim.(imgui, nanovg, nuklear, opengl ...)
Üye
medal 1k
ID § 09 Aug 2017, 10:22    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Çok teşekkürler cevaplar için ben yazdıklarınızı sindireyim bana en uyan tool u seçip bir şeyler yapmaya çalışırım.

Alinti
pulkas
Örnekler...
Bu örnekler çok başarılı tam istediğim tarzdalar ilham oldu bana da smiling smiley

༼ つ ◕_◕ ༽つ aman tanrım didim
  [ Y ]
[ Forum ] / [ Konu ]
=o=
[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
*Bu sayfadaki içerik, yazanların kiŞisel görüŞlerini belirtmektedir. KiŞiler, üye anlaŞmasında var olan Şartların bilincinde olmak yükümlülüğündedir. Üye anlaŞmasına göre, gönderilen her türlü içerik, içeriği göndermiŞ olarak görünen üye rumuz ismi ve üyenin kendisine aittir. Paticik.com ve yetkilileri, üyelerimizin göndermiŞ olduğu iŞ bu sayfada yazılı olarak bulunan içerik hakkında hiçbir yasal sorumluluk kabul etmemektedir. Yükümlülük altında olmasa dahi, var olan site içeriğinin bütünü veya bir kısmının site kurallarına uygunsuzluğu durumunda, iletiŞim sayfamızdan bize eriŞebilir, gereken düzenlemeleri yapmamızı sağlayabilirsiniz.
[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
Iletisim : info [at] paticik.com
Secereli Dobermann | Londra Rehberi Copyright 2001-2015 @ Paticik.com
This forum is powered by Phorum