[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
» Forum Gezgini ... Üye Ol / Giris Yap
FORUM.PATICIK.COM
[ FORUM ANASAYFA ]  

[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
bagli degilsiniz: | Giris Yap | Üye Ol |
|+ Paticik.com Forumları
|-- |+ / MMO Genel
|-- |-- |+ Ultima Unchained...
Yazar RSS Konu: Ultima Unchained {15925}
Syf: ««/ 16 »»   [ A ]
TW
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 17:01    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Öncelikle bu bir mmo projesi. Benim projem.

Bayadır mmo projeleri üzerinde uğraşıyordum kendimce. Daha doğrusu unity ile network uygulamaları yapıyordum. Bir projede artık üzerinde yürüyebileceğim dünyayı adam gibi tasarlamaya karar verdiğimde bunun uo haritası olması fikri gelidi aklıma.

Daha önce yapılmış ciddi bir çalışma olamdığından ve elle tutulur bi fan made projeye denk gelemediğimden uo’nun 3d haritası yapmaya giriştim. 3d client yapılmış ancak benim istediğim o tarz değildi.

Önce ultima online haritası üzerinde photoshopla yükselti haritası oluşturdum. Sonra ise bunu 10x10 şeklinde gridlere böldüm. Yani oyun haritası toplamda 100 parçaya ayrıldı.



İlk sorun ölçeklendirme sorunuydu. Çünkü uo nun harita boyutu gerçekte kaç metre olacak şekilde tasarlanmış bilinmiyor, bilemedim bulamadım. O yüzden ben de uo haritası üzerinde yaklaşık karaktere boyu 1.5 m(düz hesap) kabul edip o boyda bir objeyi referans alarak oranladım. Bu projede oyun haritası 5120 m x 5120 m olarak oluştu. Yine de bu konuda tam ölçülere sahip birisi varsa belirtsin tekrar hesaplamaları yapıp ayar çekeriz.

Sonra ise uomap ve uofiddler ile ultima online client içinden map dosyalarını extract ettim ve bunları ps'de birleştirdim. Böylece internette bile bulamamadığım detayda haritayı oluşturabildim. Ve bunu da 100 parçaya bölerek texture olarak kullandım. Artık elimde uo’nun kaba coğrafyasını içeren ve kendi haritasıyla kaplanmış 3d arazisi ortaya çıktı. Tabi bunu elle düzeltmek gerekti biraz.



Ada oluşu ve üzerinde az yerleşim oluşu nedeniyle ilk olarak buccaneer's den’i plot bölge seçtim. 10x10 arazi parçalarından 2 si bucs’u oluşuruyordu onları yükledim harita ile kapladım. Sonra ise bu harita üzerinden terraini boyamaya başaldım. Bulduğum kaliteli yüksek çözünürlüklü texturelar ile kabaca patikaları ve yeşil yerleri boyadım. Binaları şekline uygun olarak duvarlarını vs. dizerek oluşturmaya başladım.

Şu an için yaptığım çalışma henüz görsellik olarak çok detaylı bir çalışmanın ürünü değil. henüz hiç bir image effect yok ki görüntüyü çok değiştiren bir olay. Ayrıca henüz vegetation ile uğraşmadım. Arazinin de henüz boyaması bitmedi, detaylandırılmadı. O yüzden ss dekilerden çok daha güzel bir görünümü olacak ileride.







Sağda blacksmith tongue sticking out smiley



Arada çok iyi olmasam da uo ya ait silahları modelliyorum sonra zirhlara geçicem.

double axe


axe


Biraz serverdan bahsedeyim. Server unity raknet altyapısını kullanıyor. Bu yapı büyük ölçekte projeler ve mmolar için çok tavsiye edilmiyor ancak aynı anda 100-200 kişiyi çok rahat kaldırabiliyor. Tabi burada kodu ne kadar optimize edebildiğiniz eldekileri ne kadar verimli kullandığınız önemli. Yani birbiriyle hiç işi olmayan çok uzak noktalardaki 2 ayrı playerın bilgilerini birbirine stream etmemek lazım en basiti. O yüzden stabil çalışan bir server çok rahat 300 kişiyi kaldırır ki o rakamları bile hedeflemiyorum. Biz bize takılırız gibi geliyor asdfgh

Server da veritabanı olarak sqlite kullanıyorum. O yüzden server çalıştırırken ayrıca bi middleware gerektirmiyor. Yani server.exe ye tıklayıp arayüzünden istediğin ayarı yapıyorsun ve server çalışıyor, veri tabanı exe içerisine gömülü bir dll. Avantajı çok daha kompakt bir server yazılımı olması oluyor. Ayrıca server yazılımını unity ile yazmanın diğer artısı ise server tarafından unitynin ingame fizik hesaplamalarını kullanabiliyoruz.
Client’da ise benim bile her projemde rahatlıkla uyguladığım ama 2015 yılında hala bana instanced maple, loadinglerle gelen firmalara söve söve eklediğim seamless world var. Yani bildiğimiz loading ekranı girmeden oyunu oynuyoruz. Arayüz yine uo gibi full dragable ve sağ klik kapa şeklinde. Kontroller aynı, kamera izometrik açıda.
Şimdi şu aşamada eldekiler şunlar.
Server
- Sorunsuz temel işlevini yerine getiren server yazılımı.
- Login/authorization sistemi yapıldı.
- Karakter yaratma, silme, seçme ekranı yapıldı.
- Client arayüzünde animasyonlar eklendi. Kayan menuler fln.

Client
- Basic arayüz hazırlandı. Top menu ve klavye kısayollarıyla açılan inventory, ability, skills gibi pencereler yapıldı.
- Bucs haritası yapım aşamasında.
- Position serialization yapıldı.
- Oyuncuyu takip eden kamera kodu yazıldı.
- Mouse ile hareket etme kodu yazıldı.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Çok temel özellikleri oluşturuyorum. Hedefim oyuna login olup bucs içinde koşturup yazışabilmek ve saldırabilmek. Sorasında duruma ve isteğimize göre ilerleriz. Spell ekleriz, lootlama olayını önce koyarız, craft ekler ağaç keseriz vs.

Konuyu açma nedenim hem fikir almak, hem yardım almak. Proje ne kadar sürer bilmiyorum. Muhtemelen arada sıkılır 1-2 el sürmem dönem dönem gaza gelir birşeyler yaparım. Ama şu yukarıdaki kadarki aşamayı yani oyuna girip dolanıp birbirimize vurma kısmı çok uzak değil.

1 defa güncellendi. Son güncelleme 29/03/2015 17:03 tarihinde imamizer tarafindan yapilmistir.
Yörünge Disi
ID § 29 Mar 2015, 17:21    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Halihazırda üzerinde çalıştığım bi proje var. Eğer destek lazımsa el atarım ben de.

cok guzel olmus bu arada
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 17:30    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
diyelim ki osman kılıcımı çaldı. sahibi olarak bu konudaki çizeceğin rota nedir?

birinin bunlari yazmasi gerekiyordu.
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 17:54    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
ben sana sölim, kickstarter aç, bizim baklava paralarını da bu projeye yatır, olur bu iş.


tabi baklava paralarını pledge'den sayacaksın, bize vereceksin ödülleri her neyse.

paraçokomel eğrisi

twitch.tv/xynocidetv


1 defa güncellendi. Son güncelleme 29/03/2015 17:54 tarihinde Xenocide tarafindan yapilmistir.
TW
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 17:59    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
lan çok tatlı olmuş, özellikle iskele ve blacksmith ss'leri çok iyi duruyor

HYPE

y
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 18:28    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
başarılı...


ilk aşamada gezinip kafamızın üstünde mesajlar çıksa bile yeter bence :)

30 Ocak 2015 21:27
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 18:30    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Super imrendirici ugras.

Scalanova#2827

Kifflom!
Üye
medal 1k
ID § 29 Mar 2015, 18:38    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
başarılar imam
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 18:53    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
ac bi indiegogo hic yoktan para toplarsin. sahane ugras valla.

ama sqlite cok canini sikar ileride, umarim patlamazsin oradan =p
TW
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 18:59    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Cok guzel olmus bence de, cok basarili duruyo. Yardim edebilecegim biseyler olursa dahil et beni de, kickstarter fikri hic fena degil buarada smiling smiley

👀
TW
medal 1k medal 5k
ID § 29 Mar 2015, 19:11    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Abi sen müthişsin ya. Destekler sana feda olsun. Kickstarter aç 10 dolares çalışır.
Üye
medal 1k
ID § 29 Mar 2015, 19:11    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
thumbs up respect.

roboski: rus robot ve mekatronik sanayii
Üye
medal 1k
ID § 29 Mar 2015, 19:16    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
*salute*
elimden bişey gelse yardım ederim, herhangi bir element gelmiyor aklıma lakin :<

pırt
TW
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 19:17    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
najs

ಥ_ಥ Сука Блять ಥ_ಥ
TW
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 29 Mar 2015, 19:18    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
bok gibi olmus, umarim EA donuna kadar alir.
Syf: ««/ 16 »»   [ Y ]
[ Forum ] / [ Konu ]
=o=
[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
*Bu sayfadaki içerik, yazanların kiŞisel görüŞlerini belirtmektedir. KiŞiler, üye anlaŞmasında var olan Şartların bilincinde olmak yükümlülüğündedir. Üye anlaŞmasına göre, gönderilen her türlü içerik, içeriği göndermiŞ olarak görünen üye rumuz ismi ve üyenin kendisine aittir. Paticik.com ve yetkilileri, üyelerimizin göndermiŞ olduğu iŞ bu sayfada yazılı olarak bulunan içerik hakkında hiçbir yasal sorumluluk kabul etmemektedir. Yükümlülük altında olmasa dahi, var olan site içeriğinin bütünü veya bir kısmının site kurallarına uygunsuzluğu durumunda, iletiŞim sayfamızdan bize eriŞebilir, gereken düzenlemeleri yapmamızı sağlayabilirsiniz.
[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
Iletisim : info [at] paticik.com
Secereli Dobermann | Londra Rehberi Copyright 2001-2015 @ Paticik.com
This forum is powered by Phorum