[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
» Forum Gezgini ... Üye Ol / Giris Yap
FORUM.PATICIK.COM
[ FORUM ANASAYFA ]  

[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
bagli degilsiniz: | Giris Yap | Üye Ol |
|+ Paticik.com Forumları
|-- |+ Pati-Do / Tutorials [Öğretiler]
|-- |-- |+ Ev Yapımı Bal Likörü Tarifi...
Yazar RSS Konu: Ev Yapımı Bal Likörü Tarifi {19906}
Syf: ««/ 4 »»   [ A ]
Yörünge Disi
ID § 07 Dec 2008, 06:12    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Efenim hoşgeldiniz bir "Pişirip taşıralım, komşudan da aşıralım" programına daha.(hemen isim sallayanzi) Ben ustanız Jahrein, bugün yine mükemmel bir tarifle karşınızdayım.
Bugün bal likörü yapıcaz. Malzemeleri öyle egzantirik şeyler değil. Yapımı öyle aşmış zor bir şey değil. Amma ve lâkin lezzeti... priceless!

Umarım bu ev yapımı bal likörü tarifiyle pek çok arkadaşınızı etkiler, orda burda artistlik yaparsınız. Annenize babanıza içirirsiniz "Annea bak ben ne yaptım!" diye. Kız arkadaşınıza erkek arkadaşınıza ormantik ortamlarda tatdırırsınız. Ya da çok zor bişeymiş gibi ona buna içirip tarifini vermezsiniz, insanları çileden çıkarırsınız. Orası size kalmış.

Öhm her neyse...

Here we go...

Malzemeler:

- 8 adet karanfil
- 1 limon (sivri olmasın ha) 1 portakal (bunların sadece kabukları)
- 2 paket vanilya şekeri(Türkçesi sadece vanilya da olabilir. İşte o küçük paketler. Anla... adamı yorma)
- Bir tutam tarçın
- 700 ml Vodka (tavsiyem parliament vodkadır. sütle temizlenmiş bir vodka çeşididir)
- 500 gram bal!

*Limon ve portakalımızı bir güzel yıkadıktan sonra kabuklarını rendeleyelim.


* Tenceremizin altını yüksek açalım bi güzel ısıtalım. Sonra ortaya hatta kısık dereceye getirelim ve tabanını kapayacak kadar accık vodka koyalım. Üzerine de balımızdan bir kaşık falan ekleyip güzelce karıştıralım/eritelim.

* Balın vodkaya karıştığına emin olduktan sonra rendelediğimiz kabuk parçacıklarını karışıma katalım ve bir güzel karıştıralım; kabuk parçacıkları yumuşayıp vodkayla güzelce karışana kadar.

* Ocağın derecesini hafif arttırarak vanilya dışında geriye kalan tüm malzemeleri tenceremize atalım. Vodkayı hemen boşaltmak yerine malzemeleri ekledikçe yavaş yavaş karıştırarak eklemek ve son olarak balı karışıma katmak en mantıklısıdır. Bu noktada vodkanın kaynamaması gerekemektedir ancak sıcaklığı öyle iyi ayarlamalısınız ki hem bal erisin hem de diğer malzemeler aromalarını karışıma katsın. (Bu arada devamlı karıştırmayı unutmuyoruz!)

* Vanilyayı da karışıma ekleyip bir güzel karıştırıyoruz. Tüm malzemeler eklendikten yaklaşık 20 dk sonra (bal tamamen karışıma katılmalı) tenceremizi ocaktan alıyoruz ve kapağını kapatarak 2 saat dinlenmeye bırakıyoruz.

* Karışımı son haliyle (süzmeden. aman ha!) şişelere doldurup güneş görmeyen bir yerde 1 haftalığına tam kıvamına gelmesi için bırakıyoruz. Bir hafta sonra süzüp tekrar şişelere dolduruyoruz ve bal likörümüzün keyfini çıkarıyoruz( bekleme süresini ne kadar uzatırsanız lezzeti o kadar güzel olacaktır)
- Beklemeye girmeden önceki son hali:


Hepinize afiyet bal likör olsun smiling smiley

ps: Vodkanız ve balınız ne kadar kaliteliyse lezzet tabiki o kadar güzel olacaktır.
Yörünge Disi
ID § 07 Dec 2008, 17:30    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
anaa ayıp lan valla :'( bi daha tuto hazırlarsam patiye koymıycam ühühüh
Üye
medal 1k
ID § 07 Dec 2008, 18:05    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
ellerine sağlık egzantrik olmuş smiling smiley hernekadar bal sevmesemde takdir ettim the finger smiley
Üye
ID § 07 Dec 2008, 18:12    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
ıyı guzel de 1 hafta bekleme olayı morelmı bozdu.
eline saglık.
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 07 Dec 2008, 18:50    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
bal sevmiyorum diyen adam: ölecen lan. sfdsf acaip yararlı +tadı da güzeldir.

kahvedekiler ınının dedi.
Üye
medal 1k
ID § 07 Dec 2008, 22:25    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
tuto sağlam olmuş kutlarım denemek lazım
Üye
medal 1k
ID § 07 Dec 2008, 22:26    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
iyide votkayı ısıtırsan alkol uçmaz mı?

''Someday someone will best me.But it won't be today, and it won't be you.''
Yörünge Disi
ID § 07 Dec 2008, 23:58    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Alinti
Luriel
iyide votkayı ısıtırsan alkol uçmaz mı?
kaynamayacak kadar ısıtıyorsun. işin sırrı da orda zaten smiling smiley 1 hafta bekleme süresi de soğutmasın yani... sonuçta 1 hafta beklemesen hiç olmayacak likörün. likörü yaptıktan sonra unutmakl azım 1 hafta sonra da "aa evet likör vardı du bi içiim" diye akıyo insan olaya grinning smiley
Üye
medal 1k medal 5k
ID § 12 Dec 2008, 04:00    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
oha ilk ev boşaldıgında yapcam malzemeleri alıp
Üye
medal 1k
ID § 12 Dec 2008, 13:18    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Yaparım ben bundan kesin spinning smiley sticking its tongue out. Çok lezzetli, değişik bir şey olacağa benziyor. Ama önce sıkı kapaklı şişe bulmak lazım.

''Etik, yaşayan her şeye karşı hissettiğimiz sonsuz sorumluluktur.''
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 13 Dec 2008, 01:01    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
abiii mukemmelsin yarin yapiyorum direk

IYI FORUMLAR...
TW
medal 1k medal 5k
ID § 13 Dec 2008, 01:31    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
bende yapim bunu yakın bi zamanda
süper tuto

just deep...
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 13 Dec 2008, 01:37    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
oha mükemmel. yapıcam.
ellerine sağlık.
Yörünge Disi
ID § 13 Dec 2008, 01:56    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
az önce içtim smiling smiley çok güzeldi. son süzerken ince bir kevgir kullanırasanız (çay süzgeci misal) mükemmel olur grinning smiley
Üye
medal 1k medal 5k
ID § 13 Dec 2008, 01:58    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Ellerine çok sağlık valla denemek için sabırsızlanıyorum.

Welcome my son.Welcome to the machine.
What did you dream?It's alright we told you what to dream.
Syf: ««/ 4 »»   [ Y ]
[ Forum ] / [ Konu ]
=o=
[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
*Bu sayfadaki içerik, yazanların kiŞisel görüŞlerini belirtmektedir. KiŞiler, üye anlaŞmasında var olan Şartların bilincinde olmak yükümlülüğündedir. Üye anlaŞmasına göre, gönderilen her türlü içerik, içeriği göndermiŞ olarak görünen üye rumuz ismi ve üyenin kendisine aittir. Paticik.com ve yetkilileri, üyelerimizin göndermiŞ olduğu iŞ bu sayfada yazılı olarak bulunan içerik hakkında hiçbir yasal sorumluluk kabul etmemektedir. Yükümlülük altında olmasa dahi, var olan site içeriğinin bütünü veya bir kısmının site kurallarına uygunsuzluğu durumunda, iletiŞim sayfamızdan bize eriŞebilir, gereken düzenlemeleri yapmamızı sağlayabilirsiniz.
[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
Iletisim : info [at] paticik.com
Secereli Dobermann | Londra Rehberi Copyright 2001-2015 @ Paticik.com
This forum is powered by Phorum