[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
» Forum Gezgini ... Üye Ol / Giris Yap
FORUM.PATICIK.COM
[ FORUM ANASAYFA ]  

[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
bagli degilsiniz: | Giris Yap | Üye Ol |
|+ Paticik.com Forumları
|-- |+ / Eğitim
|-- |-- |+ Sosyal bilimcilere matematik anlatmak...
Yazar RSS Konu: Sosyal bilimcilere matematik anlatmak {1249}
Syf: ««/ 3 »»   [ A ]
Üye
medal 1k medal 5k
ID § 12 Mar 2017, 15:06    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Selam, bu dönem Calculus asistanlığa yapmaya başladım. Dersi alanlar işletme, uluslarası ilişkiler gibi bölümlerden öğrenciler. Limit, türev yaptık şimdiye kadar. Ders biraz ağır yani limitin formel tanımını verdik:

Türevin limitli tanımını verip bu tanımla türev bulmalarını istiyoruz yani sadece limit/türev kurallarını ezberleyip öss mantığıyla soru çözmüyorlar. Elimden geldiğince anlaşılması için çalışıyorum mesela epsilon-deltalı tanımda yemek yapıyor gibi hikaye anlattım. Yemeğe tuz atacağız ve en keyif aldığımız durum yemeğe 8gr tuz atınca oluyor gibi. Bolca grafik çizip üzerinde anlatıyorum örnek veriyorum ama yüzlerinden çoğunun çektiği acıyı farkedebiliyorum. Şimdi bu çocukların mümkünse bir şeyler anlamasını, en azından çoğunun dersten geçmesi için ne yapabilirim? Dediğim gibi bolca örnek yapıp günlük hayata uyarlamaya çalışıyorum. Her türlü tavsiyeye açığım, teşekkürler =)

P.s: Anlat geç o kadar kasmaya gerek yok diyen çıkabilir, bugüne gördüğüm çoğu hoca anlatıp çıkıyordu ama onlar gibi yapmak istemiyorum ki öbür türlüsü çok güzel hissettiriyor smileys with beer
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 15:12    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
calculus öyle ilk alışta geçilmez
sosyal bilimciler olsun olmasın farketmez

verbum sat sapienti est
Yörünge Disi
ID § 12 Mar 2017, 15:12    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Sayisalcinin da sozelcinin de matematikten nefret etme, anlamama sebebi cogunlukla ayni abi : ogrendigi seyin nerede ne yaptigini gozunde canlandiramamak. Ogrettigin seyin gercekten kullanim alanini ogretmen, ornekler vermen gerekiyor. Yemek-tuz iliskisi bu anlamda gayet soyut kaliyor mesela.

Bir de imkanin varsa boyle "aslinda bu su" tadinda gif'ler var. senelerce anlatilmis ve anlasilmamis seyleri cat diye oturtuyor kisinin kafasinda. Internette surekli denk geldigim orneklerden biri su mesela;



Ha sen turev integral icin nasi anlatirsin bunu bilmem ama illaki vardir benzer seyler.

Afyon'dan vekilime taze taze kaymak lazim.
Yörünge Disi
ID § 12 Mar 2017, 15:13    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Alinti
Fistan
calculus öyle ilk alışta geçilmez
sosyal bilimciler olsun olmasın farketmez

Fistan sozelciymis. zaaa

Afyon'dan vekilime taze taze kaymak lazim.
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 15:13    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
sayısalcılar da anlamıyor ki calculus'u
dünya da matematiği anlayabilen ufak bir azınlık var sadece.

s.e.n.k.o Sucuk Ekmek Ne Kadar Oldu
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 15:16    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
ben sayısalcıyım da calculus zamanla tecrubeyle anlaşılan bişey

verbum sat sapienti est
Yörünge Disi
ID § 12 Mar 2017, 15:20    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
de sinav gecmekten bahsediyodun, ne ara zipladin anlamaya kavramaya?

neyse konu guzel, pic olmasin smiling smiley

Afyon'dan vekilime taze taze kaymak lazim.

1 defa güncellendi. Son güncelleme 12/03/2017 15:44 tarihinde di tarafindan yapilmistir.
Üye
medal 1k
ID § 12 Mar 2017, 15:27    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
formal matematiğe alışmaları için olabildiğince çok pratik yapmaları gerekiyor, başka yolu yok. sayısalcı ya da sözelci farketmiyor pek üniversiteye kadar bu tür bir eğitim verilmiyor, o yüzden herkes garipser ve sadece soru tiplerini ve çözüm yollarını ezbere kasar. derste çözdüğün soruların benzeri ve bir tık zorları alıştırmalar vermeli ve sonraki ders bunları çözmelisin.
TW
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 16:12    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Oyy Cuma günleri PS'lere mi girmeye başladın yoksa? grinning smiley

=o= Another Project.. =o=
Üye
medal 1k medal 5k
ID § 12 Mar 2017, 17:12    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Aynen grinning smiley
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 17:22    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
sayısalcıyım ama Numerical and Approximate Methods ile başım belada.

Yönetim istifa #azizyıldırımistifa #yallahazizyallah
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 17:26    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
Anlatma abi anlamiyoruz

So i grab my boombox and hit the TURBO BASS..
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 17:31    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
sınav öncesi sınav sorularına çok benzer alıştırma soruları dağıt...

baya bir geçen olur böylece hehe

30 Ocak 2015 21:27
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 17:31    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
abi bırak sozelciyi sayısalcıya anlatamıyosun calculus u

3. sınıf muhendislik ogrencisinin limit in tanımıyla ilgili problemleri var, integralin ne oldugunu tam olarak bilmiyor

the devil put dinosaurs here
Üye
medal 1k medal 5k medal 10k
ID § 12 Mar 2017, 18:58    [ Alintila ] [ Özel Mesaj ] [ Albüm ]
bunun nedeni bence adam gibi öğreten kaynak olmaması

kendi alanım için konuşayım bazı video'lar eğitimler var ki hakikaten salağa anlatır gibi anlatyıor. tane tane neyin ne olduğunu gösteriyor.

mat. fizik. konusunda böyle şeylere pek rastlamadım, hadi fizikte yine arada bazı videolar çıkıyor yıllardır anlayamadığın gauss teoremini anlayabiliyorsun ne işe yaradığını.

matematikte hiç görmedim buna benzer birşey, kitabı açınca adam yunan alfabesini yıkıyor zaten, okusan bildiğini de unutursun.

Bir de teorik bilgileri öğrenirken nerden gelmiş nasıl ortaya çıkmış, bunların da gösterilmesinde fayda var. Integral mesela, nasıl bulundu abi, birine vahiy mi geldi, kim neyi eksik gördü de integral diye bir sistem çıkarma ihtiyacı duydu?

Using the "partitioning the range of f" philosophy, the integral of a non-negative function f : R → R should be the sum over t of the areas between a thin horizontal strip between y = t and y = t + dt. This area is just μ{ x : f(x) > t} dt. Let f∗(t) = μ{ x : f(x) > t}. The Lebesgue integral of f is then defined by



diyince pek bişi anlaşılmıyor.

s.e.n.k.o Sucuk Ekmek Ne Kadar Oldu
Syf: ««/ 3 »»   [ Y ]
[ Forum ] / [ Konu ]
=o=
[ Yeni Konu ] [ Mesaj Yaz ]
*Bu sayfadaki içerik, yazanların kiŞisel görüŞlerini belirtmektedir. KiŞiler, üye anlaŞmasında var olan Şartların bilincinde olmak yükümlülüğündedir. Üye anlaŞmasına göre, gönderilen her türlü içerik, içeriği göndermiŞ olarak görünen üye rumuz ismi ve üyenin kendisine aittir. Paticik.com ve yetkilileri, üyelerimizin göndermiŞ olduğu iŞ bu sayfada yazılı olarak bulunan içerik hakkında hiçbir yasal sorumluluk kabul etmemektedir. Yükümlülük altında olmasa dahi, var olan site içeriğinin bütünü veya bir kısmının site kurallarına uygunsuzluğu durumunda, iletiŞim sayfamızdan bize eriŞebilir, gereken düzenlemeleri yapmamızı sağlayabilirsiniz.
[ Paticik.com | Forum | Kullanici Sozlesmesi | Üye Ol ]
Iletisim : info [at] paticik.com
Secereli Dobermann | Londra Rehberi Copyright 2001-2015 @ Paticik.com
This forum is powered by Phorum